باتری ال90

باتری ال90

نوع مناسب باتری ال 90

باتری ال90 : باتری ماشین یکی از اصلی ترین بخش های تامین کننده انرژی درونی خودروهاست و به دلیل اینکه میزان سلامتی آن بر کیفیت راندمان خودرو تاثیر میگذارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما آنچه در خرید باتری مناسب برای خودرو مهم است توجه به مشخصه های زیر است:

نوع باتری: باتری های خودرویی به دو دسته اسیدی (سیلد) و اتمی (غیر سیلد) تقسیم بندی می شوند.

باتری های اسیدی از صفحات سرب و کلسیم تشکیل شده اند در این نوع باتری ها عمل دشارژ شدن به ندرت اتفاق می افتد و همچنین زمان کمی برای شارژ شدن نیاز دارند. باتری های اسیدی نسبت به نوع اتمی طول عمر مفید بیش تری دارند ولی در صورت دشارژ شدن متریال آن معیوب شده و خاصیت خود را از دست می دهند.

12 26 85 77– 021

آمپر ساعت باتری (AH): این یکا ظرفیت ذخیره سازی باتری ال90 را نشان می دهد; این ظرفیت بر اساس 20 ساعت در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال باتری ال90 که 60آمپر است، میتواند جریان 3 آمپر را در 20ساعت تامین کند.

باتری 60 آمپر پایه کوتاه اوربیتال سیلور ، باتری 66 آمپر سوزوکی ، باتری 74 آمپر اوربیتال پریمیوم

به عبارت دیگر ظرفیت ذخیره باتری باتری در شرایط فول شارژ از حاصل ضرب جریان در 20ساعت بدست می آید.

ظرفیت باتری به تعدادی از فاکتور ها از قبیل: وزن بدنه فعال، چگالی مواد فعال، چسبندگی ماده فعال به شبکه، میزان تخلیه، دما و… بستگی دارد.

کمپانی های ساخت خودرو آمپراژی را به عنوان حداقل آمپر (آمپر فابریک شرکت) مشخص می کنند. این عدد بر اساس میزان مصرف انرژی تولیدی آن ها مشخص شده است. در صورتی که تجهیزات اضافی مثل سیستم صوتی، صفحه نمایش و یا بوق های متفاوت روی خودرو نصب است باید از آمپر بالاتر استفاده کرد.

12 26 85 77– 021

ابعاد باتری ال90 : ابعاد باتری با موتور خودرو متناسب است. سایز محفظه باتری اتومبیل ها باهم متفاوت است . دقت نکردن به این موضوع موجب درست قرار نگرفتن باتری در محفظه مخصوص و در نتیجه تکان خوردن و آسیب دیدن باتری ماشین می شود.

مکان قرارگیری قطب های مثبت و منفی: برخی از باتری ها دارای آمپراژ و ابعاد یکسان هستند ولی جهت قرار گیری قطب ها باهم متفاوت است.

خرید باتری ال90

وظیفه اصلی باتری ماشین استارت زدن و روشن کردن ماشین است بیشترین فشار در زمان استارت زدن به باتری ال 90 وارد میشود پس قطعا ماشینی که روزانه مثلا 10 بار استارت میزند در مقایسه با ماشینی که روزانه بیش از 30 بار استارت میزند طول عمر باتری بسیار بیشتر خواهد بود.

هر چه تعداد استارتهای روزانه ماشین کمتر باشد طول عمر باتری ال 90 بیشتر خواهد بود.

12 26 85 77– 021

اگر ماشین ال 90 به علت ضعیف شدن باتری روشن نمیشود جهت روشن کردن ماشین فقط از روش باتری کمکی هم آمپر استفاده کنید.

اگر قصد روشن کردن ماشین برای مدت بیش از دوهفته را ندارید جهت جلوگیری از تخلیه باتری ال 90 میتوانید سرباتری منفی ماشین را از قطب باتری ال90 جدا کنید. هرچند وقت یکبار سرباتری های ال90 را به وسیله محلول آب و جوش شیرین تمیز کنید تا از سولفاته شدن سرباتری ها جلوگیری شود.

تعویض باتری L 90

انتخاب برند خوب برای خرید باتری باتوجه به قیمتی که می خواهید برای آن هزینه کنید متفاوت است. آلیاژ به کار رفته در باتری ال 90 و میزان جریان الکتریکی آن که برحسب آمپر بیان می شود بر قیمت باتری اثر می گذارد.

12 26 85 77– 021

باتری سایر خودرو ها: باتری بسترن b30 ، باتری بسترن b50

در ایران از معروف ترین برند های باتری می توان به برند اوربیتال پریمیوم، اوربیتال وان، اوربیتال EFB و سوزوکی اشاره کرد. باتری های سیلد آلودگی کمتری برای محیط زیست دارند، دیرتر خراب می شوند و به بازدید های دوره ای نیاز ندارند.

پس نسبت به باتری های اسیدی بهتر هستند اما قیمت بیشتری دارند. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا از باتری ال90 مناسب محل زندگی و کاربردی خود برای خودرو تندر ۹۰استفاده کنید. باتری های اتمی به دلیل عمر بالاتر و دردسرهای کمتری که در عدم نیاز به نگهداری کردن این باتری ها دارند انتخاب بهتری است.

ارسال باتری ال 90 شما توسط کارشناسان ما به تمام نقاط شهر تهران مانند ولنجک، ازگل، تهرانپارس و … به صورت رایگان انجام می شود.

قیمت باتری ال 90

12 26 85 77– 021

سوالات متداول در ذهن افراد

تاثیر سرما بر باتری ال 90

چگونه در هوای سرد از باتری ال 90 خود مراقبت کنیم؟

نکته 1: باتری خود را برای زمستان آماده کنید: باتری شما در ماه های سرد زمستان کار سختی دارد. موتور وسیله نقلیه شما برای روشن شدن در زمانی که دماها سردتر است به قدرت بیشتری نیاز دارد و این دماها تامین انرژی را برای باتری شما دشوارتر می کند.

قبل از اینکه باطری ال 90 شما با یخبندان مواجه شود، سیستم الکتریکی خود از جمله باتری و دینام خود را آزمایش کنید. همچنین، باتری را با استفاده از یک ولت متر بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. ولت متر شما باید 10 ولت یا بالاتر را نشان دهد. باتری را در طول زمستان با استفاده از شارژر یا نگهدارنده باتری کاملاً شارژ نگه دارید، به خصوص اگر رانندگی های کوتاه مکرر (کمتر از یک مایل) انجام می دهید بهتر است ترک عادت کنید تا بتوانید از باتری ال 90 خود محافظت کنید.

 

12 26 85 77– 021

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Farhad
Farhad
3 سال قبل

سلام اگه بخوام باتری ۶۰ آمپر ال ۹۰ سفارش بدم کدام برند سپاهان قیمتش را مناسب تر یافته می خوام ماشینمو بفروشم و بعد موقع باطری ماشین تموم شده و متاسفانه � خوام که نه ولی قیمت‌مناسب روش بندازم که موقع که خریدار جدید ازش استفاده میکنه حداقل یک سال و نیم تا دو سال روش کار کن حالا ممنون میشم اگه بهم بگید که کدوم مناسب میشه برای من من اینجوری که من دیدم همه با تو میخندم اگه سوال دیگه ای هست بهم معرفی کنید

میثم
میثم
3 سال قبل

سلام وقت بخیر می خوام باطری ال ۹۰ را عوض کنم نمیدونم باتری ۶۰ آمپر بهتره که روش نصب کنم یا ۶۶ آمپر چون که خیلی از ماشین استفاده می کنم مسیر خانه تا محل کارم دوره و معمولاً موقع برگشت خیلی توی ترافیک گیر می کنم می خوام یه باطری باشه که بتونم روش حساب کنم واسه اینکه پاسخگویی ماشین من باشه و بتونه نیازهای ماشین من رو تامین کنه الان نمیدونم کدوم باتری مناسب طرح واسم از بین محصولات سپاهان همیشه هم از نظر آمپر و هم از نظر برند باتری بهم بگید کدوم برای ماشین مناسب تره